بسته جامع طراحی مرکز تحقیقات و توسعه بیونیک

این بسته پژوهشی مجموعه کاملی از آخرین پژوهش های انجام شده در زمینه طراحی مرکز تحقیقات و توسعه بیونیک است. در تدوین این بسته از جدیدترین مقالات و پایان نامه های موجود در این زمینه استفاده شده است. مخاطبان این بسته دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهش گرانی هستند که قصد فعالیت در این زمینه دارند.

  • در فصل اول این پژوهش تاثير ارگانيسم هاي گياهي بر معماري بررسی شده است
  • در فصل دوم این پژوهش طراحی مرکز تحقیقات و توسعه بیونیک بررسی شده است
  • در فصل سوم این پژوهش برسی فضای مسکونی با روی کرد نقش هندسه فراکتال بررسی شده است
  • در فصل چهارم این پژوهش کاربرد مهندسی خلاقیت بیونیکی در پژوهش های صنایع بررسی شده است
  • در فصل پنجم این پژوهش تشخیص نوع گرفتن اشیا توسط پروتز مصنوعی بررسی شده است

حصار پرتقال اوساج دارای یک سری اشکالات بود. یک حصار زنده می توانست موجب پناه دادن حشرات و دیگر جانوران موذی، ربودن خاک های مغزی و آب و ایجاد سایه ای که مانع از رشد محصول می¬شد، گردد. همچنین آنها به راحتی قابل حرکت نبودند. آنچه که موردنیاز بود حصاری جدید و بهتر بود. میکائیل کلی اولین فردی بود که در سال 1868 حصار خارداری از جنس سیم و به تقلید از شاخه های پرتقال اوساج، اختراع کرد. این حصار شامل رشته ای از سیم به همراه ورق فلز لوزی شکل، پیکاندار و متناسبی در فاصله 6 اینچی بود. کلی کارخانه حصار سیم خارداری را در سال 1876 بر پا کرد تا بتواند اختراع خودرا بسازد.طولی نکشید که دشت های وسیع و باز غرب با حصارهایی از سیم خاردار که بصورت ضربدری همدیگر را قطع می کردند پر شد. (شکل 3)

قسمت هایی از فصل اول تاثير ارگانيسم هاي گياهي بر معماري

ريشه سبب استقرار گياه در خاك مي شود و مواد معدني را از خاك جذب و در بسياري از موارد نقش ذخيره غذا را بر عهده دارد. تنه شامل ساقه و برگ است. برگها با فتوسنتز غذا مي سازند و از طريق تعرق، آب از سطح آنهابخار مي شود. ساقه برگها را حمايت مي كند و نقش هدايت آب و مواد معدني از ريشه به برگ و هدايت مواد آلي سنتز شده از برگها به نواحي در حال رشد يا نواحي ذخيره اي را بر عهده دارد؛با بررسي ظاهر ساقه و شاخه كوچك آرايش برگ روي شاخه مشخص مي شود” . در زمان بادهاي سهمگين و يا زمين لرزه”از نقطه نظر مكانيكي وزن برگ و نيروهاي وارده بر آن به نحوي است كه به تكيه گاه (شاخه) منتقل مي گردد. اين هدف به وسيله عناصر تيري شكل كه داراي شاخه هاي گوناگون مي باشند و در داخل برگ قرار دارند، تامين مي شود. همچنين اين شاخه ها علاوه بر تحمل وزن برگ، حمل و نقل مواد غذايي به برگ و از آن به ريشه را سبب مي شوند. همچنين از لحاظ مكانيكي درختان بايد در برابر نيروهاي مختلف همچون باد مقاومت كنند. ريشه
درختان تا اندازه اي قوي هستند كه مي توانند لنگر حاصل از نيروي جانبي باد را تحمل نمايند. در حقيقت درخت يك طره عمودي بسيار بزرگ است كه در اعماق توسط ريشه هاي آن نگاه داشته مي شود. در يك طره، مقدار تنش در تكيه گاه بيشتر است و به سمت انتهاي آن كاهش مي يابد. رشد ريشه درختان در جهت مخالف باد سبب مي شود تا مهار كششي لازم را تامين نمايد. در اين صورت مصالح در طره ها بايد در تكيه گاه متمركز شوند”

فهرست کامل فصل اول تاثير ارگانيسم هاي گياهي بر معماري

1-1 ) تاثير ارگانيسم هاي گياهي بر معماري

1و1و1 چکیده 1
1و1و2 مقدمه 2
1و1و3 تاثير ارگانيسم هاي طبيعي بر معماري 2
1و1و4 آناتومي گياهي 2
1و1و5 اندامهاي گياهي 3
1و1و6 سيستم تحمل فشار در سازه هاي گياهي 3
1و1و7 نگاهي بر روند گياه در معماري 4
1و1و8 نگاه معماري آرت نوو بر گياه 4
1و1و9 نگاه معماري ارگانيك بر گياه 5
1و1و10 نگاه معماري بيونيك بر گياه 6
1و1و11 معماران بيونيك 7
1و1و12 نگاه ديگر سبكهاي مرتبط بر گياه: 8
1و1و13 پروژه هاي برتر بيونيك گياهي: 8
1و1و14 برج كاكتوس 9
1و1و15 مركز هنر شرقي، شانگهاي چين 10
1و1و16 نتيجه گيري و پايان بندي 10
1و1و17 منابع و مراجع 11

i

ارجاع دهی و رفرنس نویسی

تمام مطالب این بسته مطابق با استاندارد های دانشگاههای وزارت علوم ایران رفرنس دهی شده اند و هیچ قسمتی از بسته وجود ندارد که بدون منبع باشد.

نگارش گروهی

در نگارش و جمع آوری این بسته آموزشی کارشناسان مربوطه ما را همراهی کرده اند.کار گروهی بستر بهتری برای پژوهش فراهم میکند.

<

معرفی منبع برای ادامه پژوهش

در این بسته بیش از 1000 مقاله و منبع در این زمینه معرفی شده است که می توان از آنها برای ادامه مسیر پژوهشی استفاده کرد.

Z

پاسخ به سوالات و پشتیبانی علمی

در قسمت دیدگاه ها  اماده پاسخگویی به سوالات احتمالی شما در حد توان علمی خود هستیم.در صورت نیاز شماره تماس برای ارتباط با محققین برای شما ارسال می گردد.

بخش هایی از فصل دوم طراحی مرکز تحقیقات و توسعه بیونیک

علم شیمی چسب صدف آبی:
اگرچه بسیاری از ویژگی های صدف ها همچنان واضح نیستند، اما ویت متوجه شده است که مکانیک کلی آنها مشابه با چسب های اپوکسی دو بخشی موجود در مغازه ها می باشد. غده ی چسب این صدف، شامل دو قسمت مجزا است،که یکی پروتئین های صمغ مانند و دیگری مواد شیمیایی تولید می کند. با ورود به آب پروتئین-های چسبنده ی صدف کهMAPs خوانده می شوند با مواد شیمیایی ترکیب شده و در عرض چند دقیقه عمل می کند.
پلیمرهای پروتئین چیدمان بلندی از مولکول ها هستند که می توان آنها را شبیه به رشته های ماکارونی تصور کرد. ویت می گوید: «بیاد آورید که زمانی که رشته های ماکارونی را می پزید چه اتفاقی رخ می دهد، اگر بی دقت بوده و رشته ها را بسادگی بصورت دسته و بدون جداکردن به درون دیگ بریزید در نهایت با ریسمان های ضخیم و خیس ماکارونی روبرو خواهید شد. این همان چیزی است که با اتصال عرضی پروتئین-های چسبنده ی صدف روی می دهد و ما نمی توانیم یکرشته را بطور همزمان بدون چند رشته ی دیگر بیرون بکشیم.»

فهرست کامل فصل دوم طراحی مرکز تحقیقات و توسعه بیونیک

2-1) طراحی مرکز تحقیقات و توسعه بیونیک

چکیده 20
2و1و1 شناخت علم بیونیک 39
2و1و1و1 مقدمه 39
2و1و1و2 ضرورت طرح 40
2و1و1و3 طبیعت به عنوان منبع خلاقیت و نوآوری 41
2و1و1و4 تعریف علم بیونیک 42
2و1و1و5 منشأ علم بیونیک 47
2و1و1و8 تاریخچه علم بیونیک 48
2و1و1و9 علم بیونیک در عصر حاضر 52
2و1و1و10 نمونه هایی از مهندسی خلاقیت بیونیکی 52
2و1و1و11 از دیدگاه فرم 53
2و1و1و12 تولید سیم خاردار با الگوگیری از درخت پرتقال اوساج 53
2و1و1و13 از دیدگاه مواد 54
2و1و1و14 تولید ریسمانهای پلیمری در تولید اونیفرم جهت سربازان 55
2و1و1و15 تهیه مواد مستحکم با الگوگیری از تار عنکبوت و پیله کرم ابریشم 55
2و1و1و16 تولید اپکسی با الهام از صدف 56
2و1و1و17 علم شیمی چسب صدف آبی 57
2و1و1و18 تولید مواد ساختمانی کم وزن با الهام از آبالون )نوعی حلزون( 60
2و1و1و19 از دیدگاه ساختار 61
2و1و1و20 تولید کفپوشهای چسبنده با الگوگیری از ساختار ولکرو 61
2و1و1و21 تولید ماده اَبَر آب گریز با الگوگیری از برگهای لوتوس 62
2و1و1و22 تولید ابزار جمع آوری شبنم با الگوگیری از ساختار سطح بدن سوسک صحرای نامیب 63
2و1و1و23 تولید لباس شنا با الگوگیری از پوست کوسه 65
2و1و1و24 تولید مواد و مصال چسبنده با الگوگیری از پاهای مارمولک خانگی 66
2و1و1و25 تولید مواد ضدانعکاسی با الگوگیری از ساختارچشم بیدها 68
2و1و1و26 تولید مواد کم فرسایش با الگوگیری از ماهی ماسه ای 69
2و1و1و27 از دیدگاه فرآیند 71
2و1و1و28 تولید سلولهای خورشیدی نانوکریستالی با الگوگیری از مکانیزم فتوسنتز 71
2و1و1و29 تولید حسگر مادون قرمز با الگوگیری از توانایی حسی حشرات 71
2و1و1و30 از دیدگاه عملکرد 73
2و1و1و31 سوسمار خاردار 73
2و1و1و32 احاطه شده در خار 73
2و1و1و33 رنگها و طرحها 74
2و1و1و34 آشامیدن از پوست خود 74
2و1و1و35 علم بیونیک در آینده 76
2و1و1و36 نتیجه گیری 76
2و1و2 جایگاه بیونیک در علوم مختلف 79
2و1و2و1 مقدمه 79
2و1و2و2 بیونیک علم رابط بین علوم مختلف 80
2و1و2و3 شاخه های مهندسی خلاقیت بیونیکی 81
2و1و2و4 شاخه ها یا رشته های بخشی )یا استنادی ( 81
2و1و2و5 خلاقیت شناسی بیونیکی مبتنی بر آغازیان( MOBC ) 83
2و1و2و6 خلاقیت شناسی بیونیکی مبتنی بر گیاهان ( POBC ) 83
2و1و2و7 خلاقیت شناسی بیونیکی مبتنی بر جانوران 83
2و1و2و8 خلاقیت شناسی بیونیکی مبتنی بر غیر جانداران 84
2و1و2و9 شاخه ها یا رشته های موضوعی 84
2و1و2و10 رابطه بیونیک با سیبرنتیک 86
2و1و2و11 صاحبنظران حوزه بیونیک 88
2و1و2و12 ورنر ویلینسکی 88
2و1و2و13 خاویر جی. پیوز و ماریا رزا سرورا 89
2و1و2و14 گرگ لین 91
2و1و2و15 سانتیاگو کالاتراوا 95
2و1و2و16 ساخت پلها 96
2و1و2و17 نیکلاس گریمشاو 98
2و1و2و18 نتیجه گیری 99
2و1و3 مبانی طراحی بیونیک و پایداری 102
2و1و3و1 مقدمه 102
2و1و3و2 بیونیک و معماری بیونیک 103
2و1و3و3 شرایط، تعاریف و پیش زمینه ها 103
2و1و3و4 استخراج، ترجمه 106
2و1و3و5 طبیعت به عنوان مدل 107
2و1و3و6 طبیعت به عنوان مقیاس اندازه گیری 107
2و1و3و7 طبیعت به عنوان مربی و مشاور 107
2و1و3و8 انتقال 108
2و1و3و9 رویکرد بالا به پائین / اصول بیولوژیکی مؤثر بر طراحی 109
2و1و3و10 رویکرد پائین به بالا/ اهداف طراحی بدنبال انطباق با بیولوژی 110
2و1و3و11 رویکرد اتفاقی 111
2و1و3و12 اصول طراحی بیونیک 113
2و1و3و13 تأثیر و بکارگیری بیونیک در ایجاد طرحهای پایدار 115
2و1و3و14 اندیشه ها و مفاهیم)سطوح بیونیک) 116
2و1و3و15 سطح ارگانیسم 118
2و1و3و16 سطح رفتار 118
2و1و3و17 سطح اکوسیستم 119
2و1و3و18 جنبه های ساختمان از دید پایداری 121
2و1و3و19 مشخصه های مواد و مصالح ساختمان 122
2و1و3و20 پوشش ساختمان 125
2و1و3و21 شرایط محیطی 127
2و1و3و22 نتیجه گیری 130
2و1و4 اجزای ساختمان و بیونیک 132
2و1و4و1 مقدمه 132
2و1و4و2 فرم و بیونیک 133
2و1و4و3 تفاوت فرمهای زمینه گرا و تقلیدی از طبیعت 133
2و1و4و4 مقایسه فرم 2 نمونه معماری 134
2و1و4و5 پروژه ایست گیت اثر پیرس و برج آلتیما اثر تسو 134
2و1و4و6 مقیاس معتبر 137
2و1و4و7 فرم طبیعی معتبر 139
2و1و4و8 سازه و بیونیک 140
2و1و4و9 طبیعت و کارایی سازه 141
2و1و4و10 طبیعت و زیباگرایی سازه 142
2و1و4و11 انواع سازه های بیونیک 144
2و1و4و12 طبیعت و سازههای بلند )سیستمهای ساختمانی ستونی( 145
2و1و4و13 بلندی بصری: 145
2و1و4و14 بلندی عددی: 145
2و1و4و15 اسکلت بدن آدمی، سازهای پاسخگو با ساختاری متفاوت 147
2و1و4و16 اسکلت کلی بدن آدمی 147
2و1و4و17 فرم ستون فقرات 148
2و1و4و18 مقابله با نیروهای کششی و فشاری 148
2و1و4و19 اتصالات سازهای 149
2و1و4و20 سیستمهای ساختمانی از نوع ستونی 151
2و1و4و21 سازه های درختی 152
2و1و4و22 سازه های پوستهای در طبیعت 155
2و1و4و23 سازه های ورق تاشو در طبیعت 156
2و1و4و24 سازه های تنسگریتی در طبیعت 157
2و1و4و25 مزیتهای استفاده از گنبدهای تنسگریتی 159
2و1و4و26 برج و المان رشتک 159
2و1و4و27 توجیه رفتار سلولها با بررسی ساختار کش- بستی 160
2و1و4و28 سازه های بادی در طبیعت 162
2و1و4و29 نمونه های معماری 163
2و1و4و30 سازههای ژئودزیک )سازههای متشکل از سطوح هندسی(در طبیعت 164
2و1و4و31 ساختارهای کابلی کشسان در طبیعت 166
2و1و4و32 سازه های قوسی در طبیعت 168
2و1و4و33 نمونه های مصداقی 169
2و1و4و34 اسکلت بدن جانداران 170
2و1و4و35 بیونیک و مصالح 172
2و1و4و36 نقش مصالح در معماری عصر حاضر با نگاهی به طبیعت 172
2و1و4و37 نمونه هایی از مصالح بیونیک 173
2و1و4و38 ساخت مصالح مقاوم به سایش بیونیکی چند لایه با الگوگیری از فلس های شکم سوسمار )مارمولک صحرایی( 173
2و1و4و39 تولید مصالح رنگی ساختمانی با الگوگیری از پروانه ها و سوسکهای جواهرنشان 174
2و1و4و40 مصالح هوشمند 175
2و1و4و41 با قابلیت تغییر ویژگی 178
2و1و4و42 مواد فتوکرومیک 178
2و1و4و43 مواد ترموکرومیک 179
2و1و4و44 مواد مکانوکرومیک و کموکرومیک 180
2و1و4و45 مواد الکتروکرومیک 180
2و1و4و46 مواد تغییر فاز 182
2و1و4و47 با قابلیت تبدیل انرژی 184
2و1و4و48 نانو مصالح 184
2و1و4و49 مصالح خود تمیزشونده 185
2و1و4و50 مصالح تصفیه کننده هوا 188
2و1و4و51 مصال تنظیمکننده دما )تغییر فاز) 191
2و1و4و52 ساخت عایق رطوبتی با الهام از بالهای موریانه 194
2و1و4و53 تهیه سطوح نچسب با استفاده از ویژگی برگ نیلوفر آبی 195
2و1و4و54 تولید رنگهای خودپاکشونده با الگوگیری از گیاه لوتوس 196
2و1و4و55 تولید بیوکامپوزیت های سخت با الگوگیری از طبیعت 198
2و1و4و56 بیونیک و تأسیسات 199
2و1و4و57 نمونه هایی از تأسیسات بیونیکی 199
2و1و4و58 ساخت سلولهای فتوولتائیک بیونیک با الگوگیری از برگهای سبز 199
2و1و4و59 مطالعات نوری بر روی برگها 200
2و1و4و60 درخت فتوولتائیک بیونیک با استفاده از مدلهای برگ دندانه دار 203
2و1و4و61 درخت فتوولتائیک مدلسازی شده براساس نخل پنکه ای شکل لیکوالارامسایی 203
2و1و4و62 طراحی تأسیسات مکانیکی بنا با الگوگیری از خانه موریانه 205
2و1و4و63 توسعه ی عایقکاری گرمایشی نیمه شفاف(مات) 207
2و1و4و64 حوزه های کاربردی بالقوه 210
2و1و4و65 بیونیک و پوشش 210
2و1و4و66 پوست تنفسی بیونیکی برای ساختمان 210
2و1و4و67 مواد فیزوالکتریک 211
2و1و4و68 سیستمهای طبیعی 211
2و1و4و69 اسفنجهای اسکونوید 212
2و1و4و70 سیستمهای تنفسی 212
2و1و4و71 اسکلت یک اسفنج دریدایی 213
2و1و4و72 سط یک اسدفنج دریدایی 213
2و1و4و73 تبدیل قواعد به راه حل های معماری برای پوسته ها 213
2و1و4و74 تغییر شکل و یکپارچگی جزء اصلی 215
2و1و4و75 ترتیب حفره های شش مانند در سیستم 216
2و1و4و76 کاربرد مواد فیزوالکتریک 216
2و1و4و77 انبساط و انقباض شش به همراه تغییر شکل جزء اصلی 217
2و1و4و78 نتیجه گیری 218
2و1و5 نمونه موردی 220
2و1و5و1 مقدمه 220
2و1و5و2 نمونه های موردی مراکز تحقیقاتی 221
2و1و5و3 مرکز علوم گیاهی دونالد دانفورث 221
2و1و5و4 نمونه های موردی معماری بیونیک 222
2و1و5و5 مرکز هنر سنگاپور ، سنگاپور، مالزی ( 2004( 222
2و1و5و6 استادیوم المپیک بیجینگ، پکن، چین ( 2008 ) (ایده اولیه: آشیانه پرنده( 224
2و1و5و7 مرکز شنا و بازیهای آبی بیجینگ )مکعب آبی(، پکن، چین ( 2008 ) (ایده اولیه: آرایش حبابهای صابون در کنار هم( 226
2و1و5و8 برج بیونیک، شانگهای، چین(1993-2020) (ایده اولیه : ساختار گیاهان) 228
2و1و5و9 سازه بیونیکی فراکتال 229
2و1و5و10 برج رودخانه مروارید ، گانزهو، چین، ( 2011( 231
2و1و5و11 مرکز ایست گیت ، هاراری، زیمباوه، ( 1996( 233
2و1و5و12 نتیجه گیری 235
2و1و6 مکان یابی و تحلیل سایت 238
2و1و6و1 مقدمه 238
2و1و6و2 درباره شهر شیراز 238
2و1و6و3 مکانیابی و تحلیل سایت انتخابی 239
2و1و6و4 عوامل اثرگذار در مکانیابی به صورت عام 239
2و1و6و5 عوامل موثر در مکانیابی مرکز تحقیقات و توسعه بیونیک 240
2و1و6و6 عوامل طبیعی (Natural Factors) 240
2و1و6و7 عوامل فرهنگی و اجتماعی 241
2و1و6و8 عوامل زیباشناسی 243
2و1و6و9 مکان یابی 244
2و1و6و10 انتخاب سایت بر اساس فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (A.H.P) 246
2و1و6و11 تحلیل سایت انتخابی 253
2و1و6و12 مطالعات جغرافیایی 260
2و1و6و13 موقعیت جغرافیایی استان فارس 260
2و1و6و14 موقعیت جغرافیایی شهرستان شیراز 260
2و1و6و15 مشخصه های جغرافیایی شهر شیراز 261
2و1و6و16 مشخصه های ارتفاعی شهر شیراز 261
2و1و6و17 مشخصه های اقلیمی شهر شیراز 262
2و1و6و18 آب و هوا 262
2و1و6و19 دما 263
2و1و6و20 رطوبت 264
2و1و6و21 بارندگی 266
2و1و6و22 باد 266
2و1و6و23 زمینشناسی و ژئومرفولوژی 268
2و1و6و24 لرزه خیزی 268
2و1و6و25 خاک و پوشش گیاهی 269
2و1و7 برنامه ریزی و طراحی مرکز تحقیقات و توسعه بیونیک 271
2و1و7و1 مقدمه 271
2و1و7و2 مبانی نظری طرح 272
2و1و7و3 برنامه ریزی فیزیکی 274
2و1و7و4 عرصه ی آموزشی و پژوهشی 274
2و1و7و5 عرصه خدماتی رفاهی 275
2و1و7و6 عرصه اداری 277
2و1و7و7 عرصه نمایشگاهی 278
2و1و7و8 معرفی روند شکل گیری کلیت طرح 279
2و1و7و9 رویکرد پایداری طرح 283
2و1و7و10 رویکرد بیونیکی طرح 285
2و1و7و11 سازه 285
2و1و7و12 تأسیسات 286
2و1و7و13 مصالح و پوشش 290
2و1و7و14 نقشه ها و تصاویر نهایی 290
2و1و8 فهرست منابع 304

تعداد صفحه بسته آموزشی

تعداد منابع معرفی شده برای ادامه کار

تعداد پشتیبانان مخصوص این فایل

قسمت هایی از فصل سوم برسی فضای مسکونی با روی کرد نقش هندسه فراکتال

در جهت درک بهتر مطالب عنوان شده راجع به فواید الگوگیری از طبیعت به جای تقلید صرف از ظاهر ارگانیسم های طبیعی 2 نمونه را مورد بحث قرار می دهیم. الگوگیری از طبیعت باید دارای سه شرط باشد: ابتدا اینکه شکل طبیعی می بایست نشانگر محیط اطراف خود باشد، دوم اینکه بهره گیری از شکل طبیعی فراتر از یک رویارویی مبتنی بر تصویر بلکه مبتنی بر کاربرد بوده و بر نیازهای روزانه افراد تأکید می ورزد و سوم اینکه شکل طبیعی قادر به بازتاب فرآیندهای طبیعی -باشد. ابتدا طرح ذهنی برج آلتیما با دو مایل ارتفاع اثر یوجین تسو (شکل 36) و سپس، پروژه ایست گیت اثر میکائیل پیرس واقع در هاراری، زیمباوه را مورد بحث قرار می دهیم (شکل 37).

فهرست کامل فصل سوم برسی فضای مسکونی با روی کرد نقش هندسه فراکتال

3-1 ) بررسی فضای مسکونی بیونیک با رویکرد نقش هندسه فراکتال (نمونه موردی : روستای کندوان)

3و1و1 چکیده 317
3و1و2 مقدمه 318
3و1و3 پیشینه تحقیق 318
3و1و4 روش تحقیق 318
3و1و5 چارچوب نظری تحلیل مقاله 319
3و1و6 جدول چارچوب نظری مقاله 319
3و1و7 فضای مسکونی پایدار 320
3و1و8 پارادایم , الگو واره 321
3و1و9 معماری بیونیک 321
3و1و10 مفهوم واژه بیونیک 321
3و1و11 فاکتورهای موثر بر الگو پذیری و الهام جویی از طبیعت 322
3و1و12 هندسه طبیعت یا فراکتال 322
3و1و13 فراکتال و معماری سنتی 323
3و1و14 فراکتال در معماری و شهر سازی نوین 323
3و1و15 مطالعات نمونه موردی 324
3و1و16 روستای کندوان 324
3و1و17 ویژگی های معماری صخره های کندوان 324
3و1و18 انواع کران ها 324
3و1و19 عناصر درونی کران ها و روابط بین فضا ها 325
3و1و20 روستای کندوان SWOT جداول وضع موجود 327
3و1و21 آزمون فرضیات (راه کارهای طراحی بر اساس هندسه فراکتال) 329
3و1و22 نتیجه گیری 331
3و1و23 منابع 332

قسمت هایی از فصل چهارم کاربرد مهندسی خلاقیت بیونیکی در پژوهش های صنایع

مکانیسم های تنظیم کنندگی گرما در مرکز هنر سنگاپور، از خرس قطبی الهام گرفته شده است (Williams H. A, 2004)، جانوری که در سنگاپور جنبه نمادین دارد، بنابراین با محیط زیست حاره ای سنگاپور بیگانه است. یکی از اهداف معماری این بنا، «خلق و ایجاد بام تعدیل دهنده آب و هوا» بود. که این هدف از طریق روش های گرمادهی غیرفعال و الگوگیری از خرس قطبی بدست آمد. خرس قطبی ظاهر سفید رنگی دارد (ناکارآمدترین رنگ در محیط زیست سفید)، در حالی که پوست زیرین این پوشش سیاه رنگ می باشد زمانی که نور خورشید به پوشش سفیدرنگ آن برخورد می کند مرتب انعکاس یافته تا اینکه توسط پوست سیاه رنگ زیرین جذب شود. درک نادرست اولیه این بود که موی خرس های قطبی از کیفیت فیبرنوری برخوردار می باشد که گرما را به پوست انتقال می دهد، اما نادرستی آن با آزمایشات صورت گرفته توسط کون (1998) اثبات گردید. ویلیام و اسکینر به سادگی این فرآیند را به صورت گرمای نفوذ کننده به پوست سیاه خرس های قطبی توصیف می کنند

فهرست کامل فصل چهارم کاربرد مهندسی خلاقیت بیونیکی در پژوهش های صنایع

4-1 ) کاربرد مهندسی خلاقیت بیونیکی در پژوهش های صنایع

4و1و1 چکیده 333
4و1و2 مقدمه 333
4و1و3 تاریخچه 334
4و1و4 مهندسی خلاقیت بیونیکی 334
4و1و5 فرایند نوآوری 335
4و1و6 فرایند نوآوری محصول و فرایند نو آوری فناوری 336
4و1و7 مهندسی خلاقیت بیونیکی و توسعه نو آوری 336
4و1و8 کاربردهای بیونیک در پیشبرد صنایع 336
4و1و9 بحث و نتیجه گیری 339
4و1و10 منابع 339

%

میزان رضایت

میزان رضایت افراد خریدار این بسته بعد از خرید

(نظر سنجی به وسیله ایمیل و یک هفته بعد ازخرید بسته انجام می گیرد)

قسمت هایی از فصل پنجم تشخیص نوع گرفتن اشیا توسط پروتز مصنوعی

در ایران افراد زیادي دچار معلولیتهاي قطع دستوپا به دلایل مختلفی همچون سوانح، جنگ و یا بیماريهاي از قبیل دیابت و معلولیت مادرزادي میباشند. در بیشتر موارد افراد معلول بدون استفاده از پروتز یا پروتزهاي ساده و بدون هیچگونه قابلیت حرکتی با معلولیت خود کنار میآیند. از سوي دیگر در سالیان اخیر، به دلیل پیشرفتهاي شگرف در حوزههاي فناوري مانند مکانیک، کامپیوتر و الکترونیک و در کل علم بایونیک شاهد معرفی محصولات پیشرفته هستیم که زندگی را براي انسانها سادهتر کرده است. اکنون پروتزهاي مصنوعی بایونیک باقابلیتهاي حرکتی گوناگون و قابلیت فرمان پذیري بهصورت مستقیم از انسان میباشند. است. در ایران، باوجود نیاز فراوان، این محصولات بسیار کمیابتر از سایر بازارهاي منطقه و بسیار پرهزینه است.

فهرست کامل فصل پنجم تشخیص نوع گرفتن اشیا توسط پروتز مصنوعی

5-1 ) تشخیص نوع گرفتن اشیا توسط پروتز مصنوعی FUM BIONIC HAND به وسیله RFID

5و1و1 چکیده 340
5و1و2 مقدمه 340
5و1و3 روش تحقیق 342
5و1و4 FUM Bionic Hand 342
5و1و5 انتخاب RFID 344
5و1و6 انتخاب بازخوان برچسب 345
5و1و7 نحوه عملکرد 346
5و1و8 مراحل تشخیص و تغییر عملکرد و حالت انگشتان دست 347
5و1و9 نتیجه گیري 347
5و1و10 مراجع 348

5-2 ) طراحی و ساخت پروتز دست مصنوعی FUM BIONIC HAND

5و2و1 چکیده 350
5و2و2 مقدمه 351
5و2و3 روش تحقیق 353
5و2و4 بحث و نتیجه گیری 362
5و2و5 منابع 364

تمام منابع معرفی شده هم به صورت فایل Word و هم به صوت فایل PDF در اختیار شما قرار می گیرد.

تومان40,000افزودن به سبد خرید