بسته جامع گردشگری مذهبی

این بسته پژوهشی مجموعه کاملی حاوی 530 صفحه از آخرین پژوهش های انجام شده در زمینه گردشگری مذهبی است. در تدوین این بسته از جدیدترین مقالات و پایان نامه های موجود در این زمینه استفاده شده است. مخاطبان این بسته دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهش گرانی هستند که قصد فعالیت در این زمینه دارند.

  • در فصل اول این پژوهش گردشگری مذهبی بررسی شده است
  • در فصل دوم این پژوهش نقش گردشگري مذهبي در توسعه پايدار شهري بررسی شده است
  • در فصل سوم این پژوهش گردشگری مذهبی با تاکید بر کلان شهر مشهد بررسی شده است
  • در فصل چهارم این پژوهش عوامل موثر بر جذب گردشگران خارجی در گردشگری مذهبی بررسی شده است
  • در فصل پنجم این پژوهش گردشگری و راه برد های نوین بررسی شده است

امروزه گردشگری را به عنوان یکی از مهمترین صنایع توسعه پایدار در هر جامعه ای باید دانست، که از تحرک بالایی در تغییرات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، شهری و محیطی برخوردار است، تمرکز بر جنبه های مختلف صنعت گردشگری، همراه با برنامه ریزی های مدیریت محلی و ملی هرجامعه ای نقش بسیار با اهمیتی در فرایندهای بین المللی و ملی هر جامعه ای می تواند ایفاء کند. گردشگری مذهبی یکی از رایج ترین اشکال گردشگری در سراسر جهان است که سابقه آن به قرون و اعصار گذشته مرتبط می گردد و بطور کلی شامل سفرها و بازدیدهایی می شود که اصلی ترین هدف از آنها تجربه ای مذهبی است . جاذبه های مذهبی، زیارتگاه ها و اماکن مقدس هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به سوی خود جذب می کنند، تأسیسات اقامتی و پذیرایی این نوع از گردشگری مانند مسافرخانه ها و زائرسراها با توجه به بافت اجتماعی است خود خاص های ویژگی دارای میزبان جامعه و گردشگران عقیدتی و فرهنگی که در هر کشوری از تنوع بسیار بالایی برخوردار می باشد و نکته قابل توجه در این زمینه این است که گردشگری مذهبی تنها شکل از اشکال گردشگری می باشد که بر موانع آب و هوایی غلبه می نماید. در یک تقسیم بندی کلی جاذبه های مذهبی را می توان به شش دسته تقسیم نمود: 1-مساجد 2-امام زاده هاو بقعه ها 3-آرامگاه ها و قبور 4-تکیه ها و حسینیه های قدیمی 5-آتشکده ها و آتشگاه ها 6-صومعه ها و خانقاه ها که هریک از این جاذبه های مذهبی می توانند دارای بعد محلی، منطقه ای، فرا منطقه ای، ملی و بین المللی باشند

قسمت هایی از فصل اول گردشگری مذهبی

سابقه یزد به قرن ها پیش از اسلام می رسد. استان یزد به عنوان بزرگترین کانون زرتشتیان ایران حدود 1300 سال است که مسکن اکثریت آنهاست و همواره سرزمینی مقدس و محترم برای ایشان محسوب می شده است. این استان یکی از برجسته ترین کانون های همزیستی مسالمت آمیز میان دو دین بزرگ اسلام و زرتشت بوده است. قرن ها مردم شریف مسلمان این استان در کنار همشهریان شریف زرتشتی خویش سلوک انسانی زندگی کردن، سلوک با محبت زندگی کردن، سلوک این که در ورای اختلافات دینی و مذهبی، انسانیت را دیدن و هر انسانی را برادر و خواهر خود دانستن را نشان داده اند و اکنون نیز در مردم این استان مصداق دارد.
در میان اقلیت های دینی استان، زرتشتیان به عنوان مهمترین گروه اقلیت محسوب می شوند. تعداد زرتشتیان استان یزد 4005 نفر بوده است که تقریبا 0.5 درصد جمعیت کل استان را تشکیل می دهند و بیشتر در شهرستان های یزد، تفت، میبد، اردکان، ابرکوه و مهریز ساکن هستند. یکی از سنت های موجود مابین زرتشتیان ایران، زیارت مکان هایی است که از دیدگاه آنها دارای اهمیت ویژهای است. این زیارتگاه ها در حوالی یزد، مهریز، عقدا و به ویژه اردکان قرار دارند. این اماکن مقدس همه ساله به وسیله صدها زرتشتی و غیر زرتشتی علاقهمند از ایران و سایر کشورهای جهان مورد بازدید قرار میگیرد. مهمترین این مکانها پیرسبز چک چکو، پیره ریشت وپیر پارس بانو در شهرستان اردکان و پیر نارکی در شهرستان مهریز (شکل شماره 1) و آتشکده یزدان در شهرستان یزد (شکل شماره 2) هستند. این زیارتگاه ها از نقاط مورد بازدید ایرانگردان و جهانگردان خارجی است و اعیاد سنتی و مذهبی زرتشتیان در این اماکن انجام میگیرد فعالیتهای اجتماعی زرتشتیان در قالب 13 انجمن است که در مورد تعمیر و مرمت آثار و بناها، اجرای مراسم مذهبی و امور خیریه فعالیت دارند.

فهرست کامل فصل اول گردشگری مذهبی

1-1 ) گردشگری مذهبی

1و1و1 چکیده 1
1و1و2 مقدمه 2
1و1و3 مفاهیم نظری 2
1و1و4 انگیزه ی سفرهای مذهبی 3
1و1و5 آیین ها و مراسم معنوی و مذهبی 3
1و1و6 جایگاه ایران در صنعت گردشگری مذهبی 4
1و1و7 گردشگری حلال 7
1و1و8 گردشگری مذهبی به عنوان بخشی از گردشگری معنوی 7
1و1و9 نتیجه گیری و پیشنهادات 9
1و1و10 منابع و ماخذ 10

1-2 ) تحلیلی بر توسعه گردشگري مذهبی در استان گیلان

1و2و1 چکیده 12
1و2و2 مقدمه 13
1و2و3 روش شناسی و سوال تحقیق 13
1و2و4 پیشینه تحقیق 13
1و2و5 مرور ادبیات موضوع 14
1و2و6 محدوده مورد مطالعه 17
1و2و7 یافته هاي تحقیق 18
1و2و8 گردشگري مذهبی در ایران 18
1و2و9 گردشگري مذهبی در گیلان 19
1و2و10 نتیجه گیري 22
1و2و11 مراجع 23

1-3 ) بررسی وضعیت گردشگری مذهبی در لارستان

1و3و1 چکیده 25
1و3و2 مقدمه 26
1و3و3 اهداف پژوهش 26
1و3و4 سوالات تحقیق 27
1و3و5 فرضیات تحقیق 27
1و3و6 ادبیات پژوهش 27
1و3و7 گردشگری 27
1و3و8 موانع توسعه صنعت گردشگری 28
1و3و9 انگیزه های گردشگری 30
1و3و10 گردشگری مذهبی 31
1و3و11 آشنایی با لارستان 32
1و3و12 پیشینه تحقیق 33
1و3و13 روش پژوهش 34
1و3و14 جامعه و نمونه آماری 34
1و3و15 روایی و پایایی ابزار پژوهش 34
1و3و16 تجزیه و تحلیل اطلاعات 35
1و3و17 آمار توصیفی داده ها 35
1و3و18 آمار استنباطی 36
1و3و19 بحث و نتیجه گیری 37
1و3و20 پیشنهادات 37
1و3و21 منابع 37

1-4 ) توان های گردشگری مذهبی در شهر قم

1و4و1 چکیده 39
1و4و2 مقدمه 39
1و4و3 جایگاه گردشگری در فرهنگ اسلامی 41
1و4و4 ضرورت های توسعه گردشگری مذهبی در ایران 41
1و4و5 جاذبه های مذهبی و تاریخی قم 42
1و4و6 مراكز عبادی اسلامی استان قم 42
1و4و7 آستانه مقدس حضرت معصومه )س( 42
1و4و8 مسجد مقدس جمكران 43
1و4و9 ساختمان هشتی 43
1و4و10 مدرسه فیضیه 43
1و4و11 پل علیخانی 44
1و4و12 حمام ها و آب انبارهای قدیمی 44
1و4و13 آب انبار مدرسه دارالشفاء 44
1و4و14 دژها و قلعه ها 45
1و4و15 قره تپه قم رود 45
1و4و16 مقبره شاه صفی 46
1و4و17 تیمچه بزرگ قم 46
1و4و18 روستای آباد جمكران 46
1و4و19 وضعیت موجود گردشگری مذهبی-فرهنگی شهر قم 47
1و4و20 تحلیل آماری زائران و گردشگران شهر قم 47
1و4و21 وضعیت اماکن اقامتی و رفاهی 48
1و4و22 ارائه راهبردها و راهکارهای توسعۀ گردشگری مذهبی 48
1و4و23 راهبردهای SO 48
1و4و24 راهبردهای تنوع TS 50
1و4و25 راهبردهای WT 51
1و4و26 جمع بندی و نتیجه گیری 52
1و4و27 بررسی نتایج حاصل از فن SWOT نشان می دهد که 52
1و4و28 مراجع 54

1-5 ) الگوها و جاذبه ها در گردشگری مذهبی، مورد پژوهی: زرتشتیان یزد

1و5و1 چکیده 55
1و5و2 مقدمه 56
1و5و3 پیشینه تحقیق 56
1و5و4 روش تحقیق و قلمرو پژوهش 57
1و5و5 مبانی نظری 57
1و5و6 مذهب و گردشگری 57
1و5و7 گردشگری مذهبی یزد 58
1و5و8 اماکن و جاذبه های زرتشتیان 59
1و5و9 وضعیت زرتشتیان ساکن ایران 61
1و5و10 آمار جمعیتی زرتشتیان در ایران و یزد 62
1و5و11 نتیجه گیری 65
1و5و12 منابع 66

1-6 ) ارائه مدل مفهومي از گردشگري مذهبي

1و6و1 چکیده 67
1و6و2 تاریخچه گردشگری 67
1و6و3 تعریف گردشگری 67
1و6و4 اهمیت گردشگری 69
1و6و5 جایگاه گردشگری در آینده 69
1و6و6 تاریخچه گردشگری مذهبی 70
1و6و7 عهد باستان 70
1و6و8 قرون وسطي 70
1و6و9 رنسانس 71
1و6و10 انقلاب صنعتي 71
1و6و11 جهانگردي نوين 71
1و6و12 تعريف گردشگري مذهبي 71
1و6و13 انواع گردشگري مذهبي 71
1و6و14 گردشگري فرهنگي 72
1و6و15 تقسيم بندي انواع گردشگري مذهبي از ابعاد و جنبه هاي مختلف 72
1و6و16 زير شاخه هاي گردشگري مذهبي 74
1و6و17 ويژگي هاي سفرهاي مذهبي 75
1و6و18 اهميت گردشگري مذهبي 76
1و6و19 گردش مالي گردشگري مذهبي 76
1و6و20 عوامل جذب توريست مذهبي 77
1و6و21 رسانه ها و اطلاع نامه ها 77
1و6و22 هماهنگ بودن سازمان هاي مربوط 78
1و6و23 مناسب بودن راه هاي ارتباطي 78
1و6و24 انگيزه و اعتقادات گردشگر 78
1و6و25 منابع اينترنتي 78
1و6و26 كارت پستال 78
1و6و27 تبليغات توريستي 79
1و6و28 ايجاد امنيت براي مردم و گردشگران 79
1و6و29 مكان و موقعيت 79
1و6و30 كمبود مكان 79
1و6و31 ضعف مديريت تخصصي در توريسم مذهبي 79
1و6و32 نبود ساختار ترافيكي 80
1و6و33 ضعف حمايت تخصصي از جانب متخصصان توريست 80
1و6و34 مكان هاي مذهبي 80
1و6و35 معابد زيارتي مذهبي 80
1و6و36 جذابيت هاي گردشگري مذهبي 80
1و6و37 مكان هاي فستيوال هاي مذهبي 81
1و6و38 خلاصه و نتيجه گيري 82
1و6و39 منابع 83

i

ارجاع دهی و رفرنس نویسی

تمام مطالب این بسته مطابق با استاندارد های دانشگاههای وزارت علوم ایران رفرنس دهی شده اند و هیچ قسمتی از بسته وجود ندارد که بدون منبع باشد.

نگارش گروهی

در نگارش و جمع آوری این بسته آموزشی کارشناسان مربوطه ما را همراهی کرده اند.کار گروهی بستر بهتری برای پژوهش فراهم میکند.

<

معرفی منبع برای ادامه پژوهش

در این بسته بیش از 1000 مقاله و منبع در این زمینه معرفی شده است که می توان از آنها برای ادامه مسیر پژوهشی استفاده کرد.

Z

پاسخ به سوالات و پشتیبانی علمی

در قسمت دیدگاه ها  اماده پاسخگویی به سوالات احتمالی شما در حد توان علمی خود هستیم.در صورت نیاز شماره تماس برای ارتباط با محققین برای شما ارسال می گردد.

بخش هایی از فصل دوم نقش گردشگري مذهبي در توسعه پايدار شهري

خیابان انقلاب اسلامی از جمله خیابان های اصلی قم است که مردم قم آن را به نام چهار مردان می شناسند. این خیابان از نزدیکی بارگاه فاطمه معصومه (س)،روبروی قبرستان شیخان آغاز شده و به گلزار شهدا قم ختم میگردد. این خیابان که از خیابان های قدیمی قم است حدو 2 کیلومتر طول دارد.
علت اهمیت این خیابان ارتباط آن با انقلاب اسلامی است. این خیابان خاستگاه و قلب انقلاب در دوران مبارزه بود. چه بسیار درگیری ها که در این خیابان رخ داد و چه بسیار خون هایی که در آن به زمین ریخته شد. این خیابان بناهایی همچون مقابر باغ ،گنبد سبز مسجد سید صادق روحانی، خانه حاج علیخان زند، خانه حاج قلی خان، آب انبار دروازه کاشان، آب انبار عشقلی، آب انبار سیدان، آب انبار دولتخانه، حمام گذر عشقلی، حمام گذر خان و بقاع امامزادگانی همچون علی ابن جعفر(ع) و بقعه امامزاده ابراهیم (ع) (شکل 2) را در بر می گیرد

فهرست کامل فصل دوم نقش گردشگري مذهبي در توسعه پايدار شهري

2-1) تحليلي بر نقش گردشگري مذهبي در توسعه پايدار شهري (مطالعه موردي: شهر مهران)

2و1و1 چکیده 85
2و1و2 مقدمه 87
2و1و3 مباني نظري و پيشينه پژوهش 87
2و1و4 گرشگري مذهبي 87
2و1و5 آثار و بهره هاي گردشگري مذهبي بر جامعه 88
2و1و6 توسعه پايدار 89
2و1و7 پيشينه پژوهش 90
2و1و8 روش شناسي پژوهش 91
2و1و9 مدل مفهومي پژوهش 91
2و1و10 فرضيات پژوهش 91
2و1و11 محدوده مورد مطالعه 91
2و1و12 تجزيه و تحليل داده ها 93
2و1و13 آمار استنباطي 93
2و1و14 نتیجه گیری 94
2و1و15 مراجع 96

2-2) تحلیلی بر نقش گردشگري مذهبی در توسعه پایدار شهري (مطالعه موردي: شهر مهران)

2و2و1 چکیده 98
2و2و2 مقدمه 99
2و2و3 مبانی نظري و پیشینه پژوهش 100
2و2و4 گرشگري مذهبی 100
2و2و5 آثار و بهره هاي گردشگري مذهبی بر جامعه 100
2و2و6 توسعه پایدار 101
2و2و7 پیشینه پژوهش 101
2و2و8 روش شناسی پژوهش 102
2و2و9 مدل مفهومی پژوهش 102
2و2و10 فرضیات پژوهش 102
2و2و11 محدوده مورد مطالعه 102
2و2و12 تجزیه و تحلیل داده ها 103
2و2و13 آمار توصیفی 103
2و2و14 آمار استنباطی 104
2و2و15 منابع 105

2-3) گردشگری مذهبی و استراتژیهای توسعه آن در کرمانشاه

2و3و1 چکیده 106
2و3و2 مقدمه 107
2و3و3 یافته ها 108
2و3و4 نقاط قوت و ضعف محیط درونی استان و فرصتها و تهدیدهای محیط بیرونی 108
2و3و5 استراتژی های توسعه گردشگری مذهبی در استان با استفاده از مدل SWOT 109
2و3و6 ماتریس داخلی و خارجی(IE)برای حوزه گردشگری مذهبی 111
2و3و7 اولویت بندی استراتژی ها در حوزه گردشگری مذهبی 111
2و3و8 نتیجه گیری 112
2و3و9 فهرست منابع 113

2-4) آثار تاریخی و فرهنگی راهی برای توسعه گردشگری استان قم

2و4و1 چکیده 114
2و4و2 مقدمه 115
2و4و3 اهداف 116
2و4و4 مبانی نظری 116
2و4و5 رابطه فرهنگ و گردشگری 117
2و4و6 قم در داده های باستان شناسی 118
2و4و7 ضرورت باززنده سازی و باز آفرینی مراکز تاریخی 119
2و4و8 شاخص های تعیین محورها 120
2و4و9 محور اول )خیابان انقلاب اسلامی( 121
2و4و10 معرفی ویژگی های شاخص گردشگری محور اول 122
2و4و11 محور دوم )خیابان آذر( 123
2و4و12 معرفی ویژگی های شاخص گردشگری در محور دوم 124
2و4و13 نتیجه گیری 125
2و4و14 مراجع 126

2-5) گردشگری زیارتی و جایگاه آن در توسعه پایدار شهری (نمونه مورد مطالعه : کلان شهر مذهبی مشهد )

2و5و1 چکیده 128
2و5و2 مقدمه 129
2و5و3 روش تحقیق 129
2و5و4 پیشینه و ادبیات تحقیق 129
2و5و5 تحلیل اطلاعات 130
2و5و6 نتیجه گیری 132
2و5و7 فهرست منابع 133

2-6) نقش توسعه پایدار در توسعه گردشگری مذهبی شیراز

2و6و1 چکیده 134
2و6و2 مقدمه 136
2و6و3 گردشگری 137
2و6و4 مفهوم پایداری 137
2و6و5 توسعه پایدار 138
2و6و6 گردشگری پایدار 138
2و6و7 محدوده مورد مطالعه 139
2و6و8 تاریخچه شهر شیراز 140
2و6و9 گردشگری دینی و تبادل فرهنگی 140
2و6و10 آثار مثبت گردشگری دینی 142
2و6و11 آثار منفی گردشگری دینی 144
2و6و12 گردشگری دینی به عنوان واقعیت اجتماعی و فرهنگی 145
2و6و13 نیازهای توسعه گردشگری مذهبی 146
2و6و14 نتیجه گیری 147
2و6و15 پیشنهادات 149
2و6و16 منابع 149

تعداد صفحه بسته آموزشی

تعداد منابع معرفی شده برای ادامه کار

تعداد پشتیبانان مخصوص این فایل

قسمت هایی از فصل سوم گردشگری مذهبی با تاکید بر کلان شهر مشهد

با توجه به آنکه کلان شهر مشهد به علت وجود مرقد مطهر امام رضا همه ساله پذیرای تعداد کثیری از زائران این مرقد مطهر می باشد جلوه های ویژه ای از رفت و آمد های مسافران در سطح این کلان شهر به خوبی قابل مشاهده است که از استقرار برخوردار بوده و با اینکه در تعطیلت به اوج خود می رسد ولی جریان آن در طول سال با فراز و نشیب های دائما جریان دارد. از این رو بر خلاف گردشگری که جریانی فصلی است، زیارت ( که البته کلیت معنایی با گردشگری در سطوح کلی در این طرح یکسان می باشد ولی رویکرد به آن در روند توسعه متفاوت است) در این کلان شهر در طول سال جریان دارد و به علت آنکه تمامی سطوح طبقاتی جامعه را در بر می گیرد و پردازش درآمد آنان در بالا و پایین درآمد متوسط قرار دارد اقشار اجتماعی وسیعی را با انگیزه ها و نیاز های مختلف در بر می گیرد.

فهرست کامل فصل سوم گردشگری مذهبی با تاکید بر کلان شهر مشهد

3-1 ) گردشگری مذهبی با تاکید بر کلان شهر مشهد

3و1و1 چکیده 152
3و1و2 مقدمه 153
3و1و3 ضرورت و اهمیت تحقیق 156
3و1و4 پیشینه تحقیق 157
3و1و5 مبانی نظری تحقیق 160
3و1و6 حرم امام رضا (ع) پایتخت معنوی ایران 170
3و1و7 توسعه گردشگری زیارتی 170
3و1و8 مذهب و گردشگری 171
3و1و9 نادیده گرفتن قابلیت های کشور 172
3و1و10 پایگاهی برای شیعیان کشور 173
3و1و11 نتیجه گیری 174
3و1و12 منابع 175

3-2 ) گردشگری مذهبی و جایگاه آن در صنعت توریسم (نمونه موردی : مشهد )

3و2و1 چکیده 180
3و2و2 مقدمه 181
3و2و3 مبانی نظری تحقیق 182
3و2و4 عهد باستان 182
3و2و5 قرون وسطی 183
3و2و6 رنسانس 183
3و2و7 انقلاب صنعتی 183
3و2و8 جهانگردی نوین 184
3و2و9 منطقه مورد مطالعه 184
3و2و10 روش پژوهش 184
3و2و11 گردشگری مذهبی 184
3و2و12 اهمیت گردشگری مذهبی 186
3و2و13 گردشگری مذهبی در کلان شهر مشهد 186
3و2و14 معرفی جاذبه های گردشگری مذهبی کلان شهر مشهد 186
3و2و15 ازاره ها 189
3و2و16 تزئینات کتیبه ها 189
3و2و17 ایینه کاری ها 190
3و2و18 آرامگاه خواجه اباصلت 190
3و2و19 آرامگاه خواجه ربیع 190
3و2و20 آرامگاه خواجه مراد 191
3و2و21 آرامگاه شیخ بهایی 191
3و2و22 گنبد خشتی (آرامگاه امام زاده محمد) 192
3و2و23 گنبد سبز 192
3و2و24 مسجد گوهر شاد 193
3و2و25 مسجد هفتاد و دو تن (شاه) 193
3و2و26 مقبره پیر پالان دوز 193
3و2و27 اقتصاد گردشگری مذهبی در مشهد 194
3و2و28 ورود گردشگران خارجی به مشهد حول محور گردشگری مذهبی 196
3و2و29 نتیجه گیری 199
3و2و30 پیشنهاد ها و راهکارها 199
3و2و31 منابع 200

3-3 ) جایگاه گردشگری مذهبی حضرت عبد العظیم (ع) در چگونگی حیات شهری شهر ری

3و3و1 چکیده 201
3و3و2 مقدمه 201
3و3و3 توصیفی کوتاه از زندگی حضرت عبدالعظیم 202
3و3و4 زیارت 203
3و3و5 گردشگری مذهبی 203
3و3و6 نقش گردشگری مذهبی استان مقدس حضرت عبدالعظیم در شهر ری 205
3و3و7 بحث و نتیجه گیری 206
3و3و8 منابع 206

3-4 ) بررسی جایگاه و نقش اقامت ارزان در رونق بخشی به امر زیارت و گردشگری مذهبی در شهرمشهد

3و4و1 چکیده 208
3و4و2 مقدمه 209
3و4و3 گردشگری مذهبی 210
3و4و4 زیارت 211
3و4و5 زائر 211
3و4و6 شهر زیارتی 211
3و4و7 مطلوبیت شهر زیارتی 212
3و4و8 زیارت دلخواه , آسان ,ارزان و همگانی 212
3و4و9 مفهوم ارزان و اقامت ارزان 212
3و4و10 عوامل موثر در ارائه خدمات اقامتی ارزان 212
3و4و11 گونه شناسی واحدهای اقامتی بر اساس ایین نامه های موجود در شهر مشهد 212
3و4و12 اسکان ارزان قیمت زائرین 213
3و4و13 گونه های اقامتی غیر رسمی (فاقد پروانه بهره برداری) 213
3و4و14 خانه های زائر پذیر (منازل شخصی) 213
3و4و15 حسینه ها 215
3و4و16 مدارس زائر پذیر 217
3و4و17 کمپ و اقامت گروهی در قالب محوطه سازمان یافته 219
3و4و18 مهمانسرای دولتی 220
3و4و19 زائر سراها 220
3و4و20 نتیجه گیری 220
3و4و21 منابع 221

3-5 ) بررسی میزان رضایتمندی زائران از امکانات فضاهای گردشگری مذهبی (مطالعه موردی آرامگاه خوجه ربیع مشهد )

3و5و1 چکیده 224
3و5و2 مقدمه 224
3و5و3 مبانی نظری تحقیق 224
3و5و4 گردشگری مذهبی 224
3و5و5 اهداف پژوهش 225
3و5و6 پیشینه پژوهش 225
3و5و7 فرضیات پژوهش 225
3و5و8 روش تحقیق 226
3و5و9 بحث اصلی (تجزیه و تحلیل فرضیات) 226
3و5و10 عوامل موثر در رضایتمندی زائرین و گردشگران 227
3و5و11 عوامل موثر در نارضایتمندی زائرین و گردشگران 228
3و5و12 نتیجه گیری و پیشنهادات 228
3و5و13 منابع 229

3-6 ) ساختار گردشگری مذهبی – فرهنگی کلان شهر مشهد

3و6و1 چکیده 230
3و6و2 مقدمه 231
3و6و3 بیان مسئله 232
3و6و4 ساختار جاذبه ها 234
3و6و5 مجموعه آستان قدس رضوی 236
3و6و6 ساختار خدماتی (هتلداری و پذیرایی) 238
3و6و7 مبداء (تقاضا) گردشگران مذهبی – فرهنگی شهر مشهد 241
3و6و8 ساکنین محلی 242
3و6و9 تقاضاهای داخلی 242
3و6و10 تقاضاهای منطقه ای 244
3و6و11 اهداف و انگیزه های گردشگران شهر مشهد 246
3و6و12 نتیجه گیری 248
3و6و13 منابع 250

قسمت هایی از فصل چهارم عوامل موثر بر جذب گردشگران خارجی در گردشگری مذهبی

برای ما مسلمانان مهمترین،برجسته ترین و عزیزترین جاذبه گردشگری جهان شهر مکه و کعبه است.سالانه میلیون ها زائر مشتاق برای دیدار قبله گاه مسلمانان جهان از سراسر جهان به این شهر سفر می کنند.مکه زادگاه محمد(ص) و محل بعثت اوست.این شهر علاوه بر نام م نیز بوده»بلدالحرام«و»امّ القری«،»بکّه«هایی همچون که دارای نام است.مسلمانان است که در قرآن به تمامی این اسامی اشاره شده معتقدند پس از آنکه به اذن خداوند چشمه زمزم زیر پای اسماعیل جوشید و در آن منطقه آب یافت شد،مردم در آنجا ساکن شدند و شهر مکه به وجود آمد و نیز ابراهیم به فرمان خدایش کعبه را ساخت

فهرست کامل فصل چهارم عوامل موثر بر جذب گردشگران خارجی در گردشگری مذهبی

4-1 ) عوامل موثر بر جذب گردشگران خارجی در گردشگری مذهبی شهر مشهد

4و1و1 چکیده 253
4و1و2 مقدمه 253
4و1و3 بیان مساله 254
4و1و4 نتیجه گیری 259
4و1و5 منابع 261

4-2 ) گردشگری مذهبی در مشهد با تاکید بر گردشگران خارجی

4و2و1 چکیده 265
4و2و2 مقدمه 265
4و2و3 آمار گردشگران خارجی مشهد 271
4و2و4 راه کارهای توسعه گردشگری مذهبی 272

4-3 ) آثاراخلاقی ،تربیتی گردشگری مذهبی

4و3و1 چکیده 275
4و3و2 مقدمه 276
4و3و3 بحث 277
4و3و4 منابع 288

4-4 ) استراتژی های توسعه گردشگری ,با تاکید بر گردشگری مذهبی (نمونه موردی : کلان شهر مشهد)

4و4و1 چکیده 289
4و4و2 مقدمه 290
4و4و3 پیشینه تحقیق 291
4و4و4 معرفی کلان شهر مشهد 293
4و4و5 مواد و روش های تحقیق 296
4و4و6 نتایج و بحث 296
4و4و7 تشکیل ماتریس نقاط قوت , نقاط ضعف , تهدیدها و فرصت ها (تدوین استراتزی) 296
4و4و8 تعیین نقاط قوت و ضعف موجود 296
4و4و9 تعیین فرصت ها و تهدید های موجود 297
4و4و10 تعیین استراتژی 298
4و4و11 نتیجه گیری 300
4و4و12 منابع 302

4-5 ) افزایش رقابت پذیری شهری با استفاده از گردشگری فرهنگی و محدوده های فرهنگی مقایسه تطبیقی استانبول و مشهد

4و5و1 چکیده 304
4و5و2 مقدمه 305
4و5و3 جهانی شدن و کاربست رویکرد فرهنگ در آن 306
4و5و4 مرور تجارب شهر استانبول در عصر جهانی شدن 307
4و5و5 تحول ساختار شهر استانبول_ ساختار فرهنگی 307
4و5و6 شهر مشهد 313
4و5و7 طرح های توسعه شهر مشهد در دوران معاصر 314
4و5و8 طرح نوسازی اطراف حرم 314
4و5و9 طرح نوسازی و بازسازی بافت پیرامون حرم مطهر 315
4و5و10 طرح تجدید نظر بهسازی و نوسازی 316
4و5و11 مقایسه تحولات استخوان بندی شهر مشهد و استانبول 318
4و5و12 نتیجه گیری 321
4و5و13 منابع 323

4-6 ) بررسی گردشگری مذهبی(به عنوان پررونق ترین شاخه گردشگری)با تاکید بر ویژگی های سفرهای مذهبی(نمونه موردی:شهر مکه)

4و6و1 چکیده 325
4و6و2 مقدمه 326
4و6و3 انواع گردشگران 327
4و6و4 جایگاه گردشگری در فرهنگ اسلامی 327
4و6و5 ویژگی های سفرهای مذهبی 328
4و6و6 تاریخچه شهر مکه 329
4و6و7 دلایل استقبال گردشگران از شهر مکه 330
4و6و8 کعبه)مهمترین مکان گردشگری مذهبی مکه( 331
4و6و9 نتیجه گیری 331
4و6و10 مراجع 332

4-7 ) بررسی و رتبه بندی موانع و تنگناها در توسعه صنعت گردشگری مذهبی در شهرستان مشهد

4و7و1 چکیده 333
4و7و2 مقدمه 334
4و7و3 گردشگری 334
4و7و4 پیشینه تاریخی صنعت توریسم 335
4و7و5 جهانگردی در تمدن اسلامی 335
4و7و6 موانع توسعه صنعت گردشگری 335
4و7و7 وضعیت بازاریابی و تبلیغات گردشگری 335
4و7و8 امکانات زیر بنایی و گردشگری 337
4و7و9 فرهنگ گردشگری 338
4و7و10 تعداد مراکز تصمیم گیری گردشگری 339
4و7و11 سوابق تحقیق 340
4و7و12 تاریخچه مشهد 341
4و7و13 جاذبه های گردشگری 342
4و7و14 انگیزه جهانگردان از ورود به شهر مشهد 342
4و7و15 چالش ها و تنگناها و مشکلات کلی گردشگری در شهر مشهد 342
4و7و16 روش تحقیق 343
4و7و17 جامعه آماری 343
4و7و18 روش های آماری 343
4و7و19 فرضیه های پژوهش 344
4و7و20 آزمون فرض نرمال بودن متغییرها 344
4و7و21 توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب سن 344
4و7و22 توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب تحصیلات 345
4و7و23 بررسی نتایج حاصل از سوالات پرسش نامه 345
4و7و24 آمارهای توصیفی متغیرهای تحقیق 345
4و7و25 ترتیب اولویت موانع در توسعه صنعت گردشگری 346
4و7و26 نتیجه بررسی هر یک از متغیرهای فرعی 346
4و7و27 ترتیب اولویت متغیرهای فرعی فرهنگ 346
4و7و28 ترتیب اولویت متغیرهای فرعی زیر بنایی 347
4و7و29 ترتیب اولویت متغیرهای فرعی سازمانی 348
4و7و30 ترتیب اولویت متغیرهای فرعی بازاریابی 349
4و7و31 نتیجه گیری 350
4و7و32 منابع 351

%

میزان رضایت

میزان رضایت افراد خریدار این بسته بعد از خرید

(نظر سنجی به وسیله ایمیل و یک هفته بعد ازخرید بسته انجام می گیرد)

قسمت هایی از فصل پنجم گردشگری و راه برد های نوین

گردشگري مذهبي يكي از رايج ترين اشكال گردشگري در سراسر جهان است كه سابقه آن به قرون و اعصار گذشته مرتبط مي گردد و بطور كلي شامل سفرها و بازديدهايي مي شود كه اصلي ترين هدف از آنها تجربه اي مذهبي است. در اين پژوهش با توجه به امكانات پژوهشگر، سعي شده است از نگرش سيستمي در گردشگري استفاده شود. روش اصلي پژوهش، تحقيق كيفي و در گردآوري و تحليل داده ها، مشاركت و مشاهده مستقيم پژوهشگر در امكانات گردشگري مذهبي روستاهاي مستعد خراسان جنوبي (روستاهاي چنشت، كاهي، شهر مود و توابع آن، فوداج، رزگ، مزگ، علي آباد، درخش و بيدخت) مي باشد كه همراه با عكس هاي پژوهشگر درحين تحقيق ميداني در وضعيت هاي مختلف اين روستاها مي باشد. مشاهدات و يافته هاي نويسنده نشان مي دهند كه اجراي درست طرح گردشگري مذهبي در روستاهاي مستعد خراسان جنوبي مي تواند در ايجاد اشتغال، بهبود وضعيت مسكن هاي روستايي، افزايش كيفيت زندگي مردم، بازگشت افراد بومي به منطقه، رشد و گسترش تربيت ديني در خانواده ها بويژه در كودكان و نوجوانان و جوانان، حفظ ميراث تاريخي، توسعه گردشگري، توسعه پايدار و ماندگاري مردم در اين منطقه محروم و در ضمن داراي قدمت تاريخي بسيار زياد، در آينده بسيار موثر باشد

شكل شماره 3 مسجد جامع روستاي تاريخي درخش و تپه كنار آن كه با نام يا حسين (ع) مزين شده است در فاصله 55 كيلومتري شهرستان بيرجند – در روز عاشورا سال 1437 قمري كه همه ساله در ايام عزاداري محرم پذيراي بسياري از سوگواران امام حسين (ع) اغلب داراي ريشه خانوادگي در اين روستا و عمدتا از شهرستان بيرجند مركز استان خراسان جنوبي مي باشد.

فهرست کامل فصل پنجم گردشگری و راه برد های نوین

5-1 ) مولفه های معنویت در گردشگری خلاق، راهبردهای مدیریتی نوین

5و1و1 چکیده 354
5و1و2 مقدمه 355
5و1و3 روش پژوهش 357
5و1و4 مفهوم معنویت 358
5و1و5 گردشگری و معنویت 359
5و1و6 گردشگری خلاق 361
5و1و7 الگوها و راهبردها 363
5و1و8 جمع بندی و نتیجه گیری 366
5و1و9 منابع 370

5-2 ) بررسی تاثیرگذاری دوگانه توسعه گردشگری مذهبی بر كارآفرينی و كاهش آسیبهای اجتماعی

5و2و1 چکیده 375
5و2و2 مقدمه 376
5و2و3 مبانی نظری 377
5و2و4 گردشگری مذهبی و زیارت 377
5و2و5 زیارت در دین اسلام 378
5و2و6 زیارت در قران و روایات 379
5و2و7 آسیب اجتماعی 379
5و2و8 کارآفرین و کارآفرینی 380
5و2و9 توسعه پایدار روستاها 381
5و2و10 روش تحقیق 383
5و2و11 بحث و یافته ها بر اساس محدوده مورد مطالعه 383
5و2و12 گردشگری مذهبی در ایران 383
5و2و13 گردشگری مذهبی و تاثیرات اقتصادی آن در ايران 384
5و2و14 گردشگری مذهبی در روستاهای مقصد 386
5و2و15 گردشگری مذهبی وكارآفرينی 387
5و2و16 تاثیرات مستقیم زيارت در سلامت روانی و اجتماعی افراد در راستای كاهش آسیب های اجتماعی 389
5و2و17 تاثیرات غیر مستقیم زيارت در توسعه جوامع 391
5و2و18 كاركرد گردشگری مذهبی در اقتصاد 391
5و2و19 كاركرد گردشگری مذهبی در حیات فرهنگی و اجتماعی افراد 393
5و2و20 كاركرد گردشگری مذهبی در اشتغال زايی 396
5و2و21 پیشنهادات و راهبردهای مربوط به توسعه منابع گردشگری مذهبی در كشور و افزايش درجه جذابیت آنها در جهت توسعه كارآفرينی و كاهش آسیب های اجتماعی 397
5و2و22 نتیجه گیری 399
5و2و23 منابع 402

5-3 ) مدیریت استراتژیک بازار و بازاریابی گردشگري مذهبی : مطالعه موردي شهر مشهد

5و3و1 چکیده 404
5و3و2 مقدمه 405
5و3و3 مبانی نظری و پیشینه تحقیق 406
5و3و4 روش تحقیق 408
5و3و5 ماتریس ارزیابی عوامل خارجی 409
5و3و6 ماتریس داخلی و خارجی 410
5و3و7 ماتریس تهدیدات، فرصتها، نقاط قوت و ضعف 410
5و3و8 ماتریس برنامه ریزی استراتژیك كمی 411
5و3و9 نتایج و بحث 412
5و3و10 تدوین استراتژی در زمینه بازار و بازاریابی و تدوین ماتریس TOWS 415
5و3و11 راهبردهای موقعیت تهاجمی در عرصه بازار و بازاریابی اقتصاد زیارت(SO) 415
5و3و12 راهبردهای موقعیت محافظه كارانه در عرصه بازار و بازاریابی اقتصاد زیارت(WO) 416
5و3و13 راهبردهای موقعیت رقابتی در عرصه بازار و بازاریابی اقتصاد زیارت(ST) 416
5و3و14 راهبردهای موقعیت تدافعی در عرصه بازار و بازاریابی اقتصاد زیارت(WT) 416
5و3و15 نتیجه گیری و پیشنهادات 420
5و3و16 مراجع 421

5-4 ) اينترنت ابزاري بر اي ارتقاء صنعت گردشگري درماني با رويكرد مذهبي

5و4و1 چکیده 423
5و4و2 مقدمه 424
5و4و3 ويژگي هاي محصولات صنعت گردشگري 424
5و4و4 تعيين موضع در بازار هدف 424
5و4و5 استفاده از پرتال ها در صنعت گردشگري 425
5و4و6 حفظ مشتري بر روي وب سايت 426
5و4و7 فاكتورهاي تأثيرگذار بر استنباط مصرف كننده از اثربخشي وب سايت 426
5و4و8 امنيت و امور خصوصي و محرمانه 427
5و4و9 زمان دانلود 427
5و4و10 مارك گذاري مجازي 427
5و4و11 شعار تبليغاتي (بنر) 427
5و4و12 سهولت دسترسي 427
5و4و13 سهولت هدايت 428
5و4و14 واسط گرافيكي مطلوب 428
5و4و15 قابليت موقعيت يابي 428
5و4و16 استفاده از كوكي ها 428
5و4و17 عناصر كيفي كليدي موثر در طراحي وب سايت 428
5و4و18 شفافيت هدف و محتويات 428
5و4و19 ارتباطات و باز خورد 429
5و4و20 انتخاب 429
5و4و21 فرم هاي تكميلي 429
5و4و22 محصول، اطلاعات خدمات و دسترسي 429
5و4و23 تدابير، قيمت ها و شرايط 430
5و4و24 اعتبار 430
5و4و25 خدمات مشتری 430
5و4و26 ارتباطات با مشتري 430
5و4و27 شناخت مشتري 430
5و4و28 صفحه بازخورد مشتري 430
5و4و29 انگيزه هاي متداول خريدار 431
5و4و30 وفاداري مشتري 431
5و4و31 مزاياي وفاداري مشتري 431
5و4و32 هزينه اكتشاف 432
5و4و33 مراجعات 432
5و4و34 اضافه پرداخت 432
5و4و35 هزينه هاي عملياتي 432
5و4و36 عناصر تأثيرگذار بر وفاداري الكترونيكي مشتري 432
5و4و37 مدل رفتار مصرف كننده (سولومون) در فرآيند خدمات گردشگري 433
5و4و38 روش تحقیق 435
5و4و39 متغیرهای تحقیق 435
5و4و40 متغیر مستقل 435
5و4و41 متغیر وابسته 435
5و4و42 متغیر های مداخله گر 435
5و4و43 ابزار جمع آوری اطلاعات 435
5و4و44 روایی پرسشنامه ها 435
5و4و45 پایایی 436
5و4و46 روش آماری 437
5و4و47 نتایج آزمون فرضیه ها 437
5و4و48 نتايج آزمون فرض نرمال بودن متغيرها 437
5و4و49 نتایج آزمون فرضیه ها 437
5و4و50 نتیجه گیری 438
5و4و51 منابع 440

5-5 ) بررسی تجارب جهانی گردشگری مذهبی و ارائه شاخص های مرتبط با ان در شهرهای مذهبی

5و5و1 چکیده 443
5و5و2 تبیین مساله 443
5و5و3 پیشینه تدوین طرح های گردشگری 445
5و5و4 بررسی تجارب جهانی در الگوهای مشابه و نزدیک و انطباق نتایج حاصل (در ارتباط با محدوده های با غلبه مرکزیت مذهبی ) 445
5و5و5 تجربه عربستان سعودی در توسعه گردشگری مذهبی 446
5و5و6 طرح ملی توسعه گردشگری عربستان صعودی 446
5و5و7 تجربه کشور چین در تبت (گردشگری مذهبی در لهاسا تبت) 449
5و5و8 طرح توسعه و برنامه ریزی گردشگری تبت 449
5و5و9 برری تجارب ایتالیا در واتیکان در زمینه گردشگری مذهبی 451
5و5و10 اقدامات دولت برای خدمت رسانی به گردشگران و توسعه گردشگری مذهبی 452
5و5و11 نتیجه گیری از تجربیات کشورها 453
5و5و12 اهداف و شاخص های پیشنهادی طرح های جامع گردشگری 453
5و5و13 منابع 456

5-6 ) چگونگی ارتقای نقش گورستان ها در توسعه گردشگری فرهنگی-مذهبی

5و6و1 چکیده 457
5و6و2 مقدمه 457
5و6و3 گورستان به مثابه منظر فرهنگی 458
5و6و4 روند شکل گیری گورستان 459
5و6و5 بررسی وضعیت کنونی 460
5و6و6 گردشگری فرهنگی- مذهبی 460
5و6و7 نتیجه گیری 461
5و6و8 منابع 462

5-7 ) گردشگري مذهبي و بررسي نحوه ي ارتقاي كيفيت اقامتگاه هاي ارزان قيمت شهرمشهد

5و7و1 چکیده 465
5و7و2 مقدمه 464
5و7و3 شهر 465
5و7و4 شهر اسلامی 465
5و7و5 شهر مذهبی 466
5و7و6 شهر زیارتی 466
5و7و7 زائر 466
5و7و8 زیارت 467
5و7و9 مفهوم ارزاني و اقامت ارزان 468
5و7و10 اقامتگاه 468
5و7و11 انواع اقامتگاهها 469
5و7و12 اقامتگاه هاي ارزان در كشورهاي توریستي و ایران 469
5و7و13 روشها وگونههاي اقامتي تجربه شده كشورهاي توریستي 469
5و7و14 روشها وگونههاي اقامتي تجربه شده در ایران-مشهد 472
5و7و15 نتیجه گیری 479
5و7و16 منابع 482

5-8 ) گونه شناسی گردشگری بر اساس انگیزه های سفر به عنوان مبنایی برای بخش بندی

5و8و1 چکیده 483
5و8و2 مقدمه 484
5و8و3 انواع گردشگران 485
5و8و4 گردشگری فرهنگی – تاریخی 485
5و8و5 گردشگری ماجراجویانه 486
5و8و6 گردشگری ورزشی 487
5و8و7 گردشگری درمانی 488
5و8و8 گردشگری انبوه یا تفریحی 489
5و8و9 گردشگری نوستالژیک 489
5و8و10 گردشگری روستایی 490
5و8و11 گردشگری قومی 491
5و8و12 گردشگری شهری 491
5و8و13 گردشگری مبتنی بر کسب و کار 492
5و8و14 گردشگری مذهبی 492
5و8و15 گردشگری مبتنی بر رویدادها 493
5و8و16 گردشگری بر مبنای محیط طبیعی (طبیعت گردی) 493
5و8و17 گردشگری برای دیدار بستگان 494
5و8و18 نتیجه گیری 494
5و8و19 منابع 495

5-9 ) نقش اماکن مذهبی زرتشتی در توسعه گردشگری به روش SWOT (مطالعه موردی استان یزد)

5و9و1 چکیده 496
5و9و2 مقدمه 497
5و9و3 مذهب و گردشگری 497
5و9و4 صنعت گردشگری و امر توسعه 498
5و9و5 روش پژوهش 498
5و9و6 موقعیت جغرافیایی 498
5و9و7 آیین ها و جشن های دین زرتشتی 499
5و9و8 گردشگری مذهبی یزد 501
5و9و9 زرتشتیان و میراث فرهنگی یزد 502
5و9و10 علل پیدایش و اهمیت زیارتگاههای زرتشتیان در یزد 503
5و9و11 پیر هریشت 503
5و9و12 پیرنارسون 503
5و9و13 چک چک یا پیر سبز 503
5و9و14 پیر نارکی 503
5و9و15 پارس بانو – بونو پرس 504
5و9و16 تدوین راهبردها و سیاست های توسعه گردشگری مذهبی استان یزد 512
5و9و17 نتیجه گیری 512
5و9و18 پیشنهادات 512
5و9و19 مراجع 513

5-10 ) گردشگري مذهبي راهكاري مناسب در تربيت سبك زندگي اسلامي– ايراني و دستيابي به توسعه پايدار روستايي: وضعيت ها، مشكلات و الزامات (مطالعه وردي: خراسان جنوبي)

5و10و1 چکیده 514
5و10و2 مقدمه 515
5و10و3 روش شناسی تحقیق 519
5و10و4 مطالعه پتانسيلها و جاذبههاي گردشگري مذهبي- فرهنگي (توريسم مذهبي) خراسان جنوبي 519
5و10و5 زيارتگاه مزار كاهي 520
5و10و6 آرامگاه در اسلام و جايگاه آن در روستاي چنشت 522
5و10و7 براساس موارد فوق الذكر و با توجه به استفاده از نگرش سيستمي در اين پژوهش، مزاياي بالقوه توسعه گردشگري مذهبي در روستاهاي مستعد خراسان جنوبي 525
5و10و8 هزينه هاي احتمالي بالقوهاي كه بايد محاسبه و با اين مزايا مقايسه كرد، 525
5و10و9 اهداف كلي توسعه صنعت گردشگري در كل منطقه و حوزه نفوذ 525
5و10و10 اهداف پيشنهادي و اوليه در خصوص توسع ه گردشگري مذهبي در روستاهاي مستعد خراسان جنوبي 526

تمام منابع معرفی شده هم به صورت فایل Word و هم به صوت فایل PDF در اختیار شما قرار می گیرد.

تومان35,000افزودن به سبد خرید

0دیدگاه ها

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *